Piko Elektryczny zespół trakcyjny EN57-925 PKP


-
Opis
Elektryczny zespół trakcyjny EN57 PKP
W latach 1961 1993 państwowa fabryka PAFAWAG we Wrocławiu wyprodukowała dla PKP 1412 zespołów trakcyjnych EN57. Jednostki te osiągały prędkość
maksymalną 110 km/h i od początku znalazły zatrudnienie w ruchu regionalnym i aglomeracyjnym, również w trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Kompletna jednostka składa się z trzech połączonych na stałe członów: dwóch rozrządczych i znajdującego się w środku silnikowego, zawierającego większość aparatury elektrycznej. Przy pomocy znajdujących się na czołach sprzęgów Scharfenberga jest możliwe połączenie maksymalnie 3 jednostek do jazdy ukrotnionej. Wnętrze każdego członu podzielone jest na trzy przedziały, przy czym człony rozrządcze posiadają po jednym przedziale dla podróżnych z większym bagażem ręcznym, do których z zewnątrz prowadzą dwuskrzydłowe, ręcznie otwierane drzwi. Pierwsze serie jednostek charakteryzowały się ryflowanymi ścianami bocznymi oraz trzema szybami w ścianach czołowych.
Jako pierwowzór do opracowania pierwszego modelu zespołu EN57, PIKO wybrało pojazd z początku lat 90 ubiegłego wieku, charakteryzujący się wyglądem
zewnętrznym zbliżonym do stanu fabrycznego. W związku z tym ściany boczne modelu pokryte są subtelnie wykonanymi ryflami. Drzwi wykonano jako osobne elementy i posiadają szyby ze stosownym nadrukiem od wewnętrznej strony. Także pozostałe okna są osadzone w jednej płaszczyźnie ze ścianami bocznymi. Charakterystyczne ściany czołowe z trzema szybami są odtworzone zgodnie z pierwowzorem i uzupełnione o fototrawione wycieraczki, lusterka, a także wykonane jako osobny element trąbki. Instalacja dachowa przyciąga wzrok, szczególnie na członie silnikowym: filigranowe przewody i izolatory są dowodem kunsztu w budowie modeli. Równie wysoki poziom wykonania reprezentuje aparatura umieszczona pod podłogą zespołu oraz wózki. Napęd umieszczono w członie środkowym. Znajduje się w nim wyposażony w dwa koła zamachowe mocny silnik, który napędza wszystkie cztery osie za pośrednictwem wałów Kardana. Siłę pociągową zwiększają dwie obręcze przyczepnościowe, umieszczone diagonalnie na kołach wewnętrznych osi. W członie silnikowym umieszczono płytke drukowaną ze złączem PluX22. Cyfrowe warianty modelu są fabrycznie wyposażone w dekoder dźwiękowy PIKO. -
Specyfikacja
Producent Piko Kod Producenta 51450 EAN 4015615514503 Rodzaj Pociągi Wymagania wiekowe od14lat Płeć - Chłopcy
- Dziewczynki
Skala 1:87 Rocznik - 1961
- 1993
Materiał - Tworzywo sztuczne
- Metal
Pozostałe parametry Minimalny promień: 358 mm
Okres gwarancji 24 Pozostałe informacje - Produkt dla kolekcjonerów powyżej 14 lat.
- Precyzyjny i wierny model w zmniejszonej skali.
Certyfikaty i oznaczenia -
Raty
Kupuj wygodnie, wybierz raty Banku Credit Agricole
Sprawdź jakie to proste:
- Wybierz produkt który Cię interesuje, gdy wartość koszyka wyniesie minimum 300 zł skorzystaj z rat Banku Credit Agricole,
- Wypełnij wniosek online i poczekaj na decyzję kredytową,
- Przelej 1 zł i załącz zdjęcie dowodu osobistego (o ile będzie to wymagane),
- Potwierdź zawarcie umowy kodem z SMS,
- Umowę otrzymasz na swoją skrzynkę e-mail, a sklep zacznie realizować Twoje zamówienie.
Cenisz wygodę zakupów w Internecie?
Skorzystaj z wygodnego rozwiązania dostępnego w e-sklepach.- Wniosek kredytowy wypełniasz online - bez wychodzenia z domu
- Kredytowanie zakupów już od 100 zł
- Kwota zakupu nawet do 40 000 zł
- Bez wymogu wpłaty własnej
- Przejrzyste warunki wnioskowania o kredyt ratalny
- Stałe oprocentowanie
- Możesz dokonać wcześniejszej spłaty bez dodatkowych opłat